sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Întortocheat și plin de piedici și nu ușor este drumul care duce către adevăr !


Va multumesc pentru bunavointa dvs. de a-mi raspunde si doresc sa va asigur de cele mai frumoase ganduri si de prietenia mea sincera.Am cumparat cu mare interes cartea dvs. "ISTORIE FURATA" si mi-am propus sa o citesc din scoarta in scoarta pentru ca mi se pare ca este o adevarata enciclopedie de istorie romaneasca.


Ma bucur sa aflu ca va trageti din tinutul Maramuresului si pot sa va spun ca am facut un sejur deosebit in Barsana in anul 2008 cand am beneficiat de ospitalitatea familiei Barsan Ion si Ileana la pensiunea LIA si am ramas cu amintiri foarte frumoase.Tot atunci am avut ocazia sa cumosc un alt Barsan, pe domnul Toader care a facut in gospodaria lui un muzeu al artei lemnului.Am toata increderea ca pasind cu ochii mintii in spatiul istoric al acestei carti, voi avea senzatia ca am intrat intr-un adevarat Panteon care adaposteste cu sfintenie toate tainele si secretele neamului inca nedezvaluite, unele inca neacceptate, voi simti apropierea coplesitoare a bunilor nostri care s-au straduit sa ne lase o tara si o constiinta nationala.

Poate ca ei nu au stiut sa defineasca notiunile de tara, patrie, popor, natiune dar in sufletul lor au simtit caldura acestor simboluri dragi si s-au luptat si s-au sacrificat ca sa le apere.

Trebuie sa fim constienti ca fara a cunoaste istoria, un neam isi pierde radacinile si legatura sfanta cu pamantul in care s-a nascut.Din nefericire, multi conationali de-ai nostri nu acorda inca prioritate in cunoasterea istoriei neamului romanesc si in aceste conditii, efortul urias depus de dvs. pe aceasta linie poate fi o raza luminoasa, un fascicul focalizat in timp si in spatiu pe faptele istorice probate si documentate ale neamului nostru, din cele mai vechi timpuri si pana la inceputul sec. al XV-lea.

Continuati domnule inginer.Si eu sunt inginer si am ramas cu formatia aceasta in rationamente si in logica desi acum sunt pensionar pe caz de boala.

Consider ca o minte inginereasca, structurata pe ratiune si logica matematica poate face ordine si buna randuiala in istoria romaneasca, devalmasita si violata de toti incompetentii si impostori considerati "corifei" si "sfinxi" ai istoriei noastre.Mergeti pe calea deschisa de Nicolae Densuseanu care este poate singurul istoric roman care si-a documentat lucrarea sa de inalt nivel academic, studiind mii de documente din arhivele istorice din Budapesta si Viena.

V-ati gandit la posibilitatea sa studiati documente despre trecutul nostru in arhivele Vaticanului ? Nu stiu cine si cum v-ar putea usura accesul acolo dar ar fi ceva minunat si trebuie sa traim cu speranta ca asa ceva se va implini intr-o zi.Ar mai fi problema acelui manuscris din Mongolia care vorbeste despre dacii din sec. al V-lea d.Ch. si care ar trebui copiat bineinteles cu sponsorizarea unor oameni de bine din tara.Acest manuscris ar fi o referinta solida ca o stanca in marea de virginitate a mileniului “pierdut” si ar grabi cu siguranta aflarea altor si altor repere pe care sa construiti adevarul istoric.

Sunteti un deschizator de drumuri,un pionier al istoriei, un temerar.Nu sunt cuvinte aruncate in vant, munca dvs. de pana acum dovedeste aceasta afirmatie.Este si acesta un lucru posibil daca ne gandim ca intreaga arhiva a lui Emil Cioran a fost cumparata la licitatie de un cetatean si patriot roman.

Dumneavoastra ati facut un lucru extraordinar : ati intrat in padurea virgina a mileniului uitat din istoria Romaniei.Continuati domnule inginer caci mai este cale lunga pana deschideti un drum si cum spunea Iisus Hristos :"intortocheat si plin de piedici si nu usor este drumul care duce catre adevar".


Eu am sa va urmaresc cu mare interes evolutia si sunt sigur ca va veti atinge scopul : dezvaluirea adevarului despre intreaga noastra istorie.Sa aveti sanatate si putere de munca si credinta in Dumnezeu pentru ca toate de la El vin catre noi.Cu stima!

Cu stima, 
Catalin Cojocariu.

Multumesc pentru bunele cuvinte ale Dumneavoastra, domnule Catalin Cojocaru. 
Cu multa stima si respect la randul meu,
Cornel Birsan







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu